Groei boeken met website vertaling: zo doe je het
We hoeven jou niets te vertellen over waarom je online aanwezigheid cruciaal is voor je bedrijf. Een goede website is je visitekaartje, je profielfoto, en je grootste trots. Met een goede website kan iedereen, overal, jouw bedrijf vinden.
Als ze je taal spreken, tenminste.
Want tja, wat heb je nou aan de oneindige mogelijkheden van het internet, met haar internationale potentie, als je website eindigt bij slechts een taal? Of je nou lokale wijnen verkoopt vanuit Frankrijk, of je digitale marketing tips aanbiedt vanuit Oostenrijk, of misschien een grote speler bent op het gebied van vrachtschip vervoer vanuit Japan, er is altijd wel iemand die op zoek is naar jouw product of service. Maar hoe vinden ze je? Door meerdere talen aan te bieden met een website vertaling vergroot je de kans op internationale klanten.
Nog niet overtuigd? Lees verder voor alle manieren waarop een website vertaling meer succes kan leveren.
1. Het straalt professionaliteit uit
Je wilt als bedrijf graag je ambities uiten. Ook je internationale ambities, natuurlijk. Want wie wil er nou niet groeien? Door je website in meer dan een taal te presenteren door middel van een website vertaling uit je je internationale ambities. Je hebt de tijd ervoor genomen om je service beschikbaar te maken voor meer dan één doelgroep, en je laat hiermee zien dat je met liefde je klanten (en hun individuele eisen) bedient. En de klant is koning, uiteraard.
Daarnaast laat je hier natuurlijk mee zien dat je je marktonderzoek hebt gedaan, en dat je weet waar je bestaande (en potentiële) klanten zich bevinden. Dit is cruciaal als je wilt doorbreken in nieuwe markten. Want een website vertaling eindigt niet bij de taal zelf – bij een website vertaling gaat het ook om de belangen van je doelgroepen in internationale markten. Wat ons brengt naar het volgende punt…
2. Het toont cultureel inzicht
Een goede vertaler begrijpt de nuances van je tekst. Ze begrijpen je brand identity, je doelgroep, en de boodschap die je wilt overbrengen. In andere woorden, ze snappen de essentie van je tekst, en zullen deze ook in de vertaling verwerken.
Stel je voor, je hebt een hippe, geavanceerde lijn van sportkleding, gericht op atleten en fitness fanaten. Je wilt dan graag dat het taalgebruik op je website dit weerspiegelt. Voor de Amerikaanse markt betekent dit gelikte, beeldende taal, met buzz words, soundbites en over-the-top bijvoeglijke naamwoorden. In Amerika past dit bij het product en bij de doelgroep. Deze zelfde aanpak zou bijvoorbeeld een stuk minder effectief zijn in een taal die meer neigt naar een direct, nuchtere stijl, zoals Duits of Pools.
Je Duitse website zou een Duits publiek moeten aanspreken. Een marketing vertaler wiens moedertaal daadwerkelijk Duits is (oftewel een native speaker) weet als geen ander wat het sportkleding-kopende publiek in Duitsland wilt horen. Want je verkoopt dan wel sportkleding, maar je verkoopt ook een beeld, een idee, en een identiteit. De juiste vertaler versterkt die identiteit, en past het aan voor een internationaal publiek.
3. Het verbetert je SEO
Laten we het voorbeeld van het sportkleding bedrijf opnieuw nemen. Stel dat je wilt uitbreiden met sport accessoires voor een specifieke doelgroep, zoals powerlifters. Je wilt hiervoor een nieuw product, lifting handschoenen, gaan verkopen via je webshop. Je hebt uiteraard al veel tijd besteed aan je SEO, dus je website scoort al hoog voor de zoekterm ‘lifting handschoenen’. Maar wat als je klant zoekt naar ‘løftehandsker til styrkeløftere’? Powerlifting is namelijk ontploft in Denemarken. Of wat als je graag dumbbells wilt gaan verkopen? Je potentiele Hongaarse klanten alleen op zoek zijn naar ‘súlyzók’. Dan is de oplossing duidelijk: een website vertaling brengt je dichterbij deze nieuwe klanten.
Als je nog meer concrete voorbeelden zoekt van hoe je je bedrijf kan laten groeien met een vertaalde website, bekijk dan onze case study van onze recente vertaling voor de webshop Bedrucktebureauklammern van Lautenbag Reclame. Deze webshop heeft hun bezoekersaantal van hun Duitse webshop met 16% zien groeien nadat ze hun website professioneler hebben laten vertalen. De nieuwe vertaling paste beter bij hun markt en hun doelgroep.
Wil je zien hoe we dit gedaan hebben? Lees dan onze case study of neem gerust contact met ons op.
Contact opnemen
Wil je meer informatie over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op! Stuur een mail naar sales@nimus.nl of bel 06-11496275.
Je kunt ook je telefoonnummer achterlaten. Dan bellen we je zo snel mogelijk terug!